I denne artikel:
IVR-Numre (IVR numbers)
Et IVR-nummer afspiller en stemmebesked og reagerer derefter på tastetryk fra opkalderen. Dette bruges oftest som menuer, hvor opkalderen f.eks. kan taste 1 for salg, 2 for support, etc., men det kan også bruges til at give opkalderen mulighed for at taste lokalnummeret på en medarbejder de gerne vil ringe til.
- Hvad er navnet på denne gruppe:
Angiv IVR-nummerets navn. - Nummer:
Vælg nummeret på IVR-nummeret. Dette kan enten være et af telefonnumrene på løsningen eller et lokalnummer. Hvis IVR-nummeret skal have et lokalnummer, så skal det altid være mellem 1600-1699. Klik på "Vis tilgængelige numre" for en liste over ledige numre på løsningen. - Kan administreres af gruppeadministratoren med profil:
Vælg eventuelt en eller flere gruppeadministrator grupper, som kan administrere dette IVR-nummer. Derved kan brugerne redigere indstillingerne for dette IVR-nummer. - Ring til lokalnummer:
Hvis dette er slået til, fjernes muligheden for at taste #, * og 0-9 og i stedet kan opkalderen indtaste det lokalnummer, som ønskes ringet op. Bemærk at det kun er numre under Number Ranges hvor denne funktion er slået til, som kan ringes op via et IVR-nummer. - Afspil denne stemmebesked, når et opkald besvares:
Vælg den lydfil, der afspilles for opkalderen når opkaldet sendes til dette IVR-nummer. - Bevar metadata fra afledte opkald:
Hvis dette er slået til, vil IVR-nummerets navn bliver erstattet med tidligere sat metadata, således at dette bibeholdes. - Hvilken kode identificerer dette funktionsnummer, når der bruges funktionskoder:
Angiv en kode, som bruges til at identificere dette IVR-nummer når der benyttes funktionskoder. - Hvilke spærringsgrupper gælder for dette IVR-nummer:
Vælg eventuelt en eller flere spærringsgrupper, som dette IVR-nummer skal ligge i.
Angivelse af valgmuligheder:
Vælg hvad der skal ringes til, ud for hver mulighed der ønskes. Dette kan være både lokalnumre/aliasser på brugere, andre funktionsnumre eller eksterne numre.
Nummervisualisering (Number visualization)
Dette er en funktion til let at skabe et overblik over kaldsdirigeringerne på funktionsnumrene.
Klik på et funktionsnummer for at udvide det og se hvad der sker når opkald sendes til det. Du kan også klikke på "Udvid alle" for at udvide hele funktionsnummeret og alle funktionsnumre derunder.
Klikkes på "Gengiv billede", downloades en billedefil med hele kaldsdirigeringen for funktionsnummeret.
Receptionist opkaldsgrupper (Attendant groups)
En opkaldsgruppe til receptionister, fordeler opkald mellem receptionister, der er logget ind i gruppen.
Best practice: Hvis receptionist opkaldsgruppen skal have et lokalnummer:
Skal det altid være mellem 1500-1599
Skal "Nummer, der vises som linjenummer under brugeropkaldet ved hjælp af udgående brugerdefineret routing" sættes til et gyldigt nummer, hvis "Tillad anvendelse af denne gruppe som udgående brugerlinje" er slået til.
Kommentarer
0 kommentarer
Artiklen er lukket for kommentarer.