I denne artikel:
Hvordan opretter jeg en bruger
Nye brugere kan oprettes af virksomhedens administrator brugere.
For at oprette en ny bruger, skal du klikke på ”Telefoni-brugere” i sidemenuen under Telefoni eller på Dashboard.
Klik herefter på ”Bestil ny bruger” knappen.
Information
Første skridt i oprettelsesprocessen er at vælge en eksisterende bruger, hvis opsætning du ønsker at kopiere.
Starter der f.eks. en ny medarbejder i salgsafdelingen, skal du blot finde navnet på en eksisterende bruger i salgsafdelingen, hvis opsætning du ønsker at kopiere. Ved at kopiere en eksisterende bruger, får den nye bruger samme opsætning som den bruger du har kopieret. På den måde er du sikker på at den nye bruger får adgang til de rigtige ringegrupper, Softphone, mobil app eller kaldsregler for afdelingen.
Herefter indtastes brugerens stamoplysninger.
De påkrævet felter er angivet med *
Der skal vælges mindst 1 nummer : mobilnummer, fastnetnummer eller lokalnummer. Man skal sagtens tildele flere numre til samme bruger. Dog kun 1 af hver slags.
Klik herefter på ”Næste”.
Vi undersøger nu om det indtastede mobilnummer er et af jeres egne ledige numre som allerede ligger hos os eller om det skal flyttes fra en anden udbyder .
Hvis nummeret allerede ligger hos Dstny, bliver man viderediregeret til vindue 3, hvor man vælge abonnementet.
Hvis derimod nummeret skal flyttes, fra en anden udbyder, skal I nu indtaste information om mobilnummeret, og dets nuværende ejer.
Man bliver videredirigeret i processen til vinduet 2 - Nummerportering.
Nummerportering
Du skal nu udfylde information om mobilnummeret, og den information vi skal bruge, er beskrevet nedenfor.
Overflytning med ønskedato – Her vælges den dato nummeret ønskes flyttet.
Bemærk, at flytningen tidligst kan ske indenfor 3 arbejdsdage, så vi sikre at vi kan nå at fremsende simkortet med posten. Ønsker I at flytte nummeret hurtigere, skal I blot kontakte kundeservice.
Bemærk at numrene ikke kan flyttes i weekenden eller på helligdage.
Nuværende udbyder bestemmer dato ud fra evt. bindingsperiode og opsigelsesvarsel – Ønsker du først at flytte nummeret efter endt opsigelsesvarsel eller bindingsperiode hos nuværende udbyder, skal du sætte flueben i dette felt.
Nuværende simkort ICC – I dette felt skal nummeret på det nuværende simkort indtastes.
For at vi kan fremsende en fuldmagt på flytning af mobilnummeret, skal du nu udfylde disse felter.
Ejer af nummer (virksomhedsnavn eller navn) – I dette felt skal du angive navnet på den privatperson eller virksomhed, der hos nuværende teleselskab står som ejer af nummeret.
Du skal være opmærksom på, at hvis brugeren får betalt sit abonnement af sin tidligere arbejdsgiver, så står virksomheden ofte registreret som ejer af nummeret. I sådan et tilfælde, så skal brugerens tidligere arbejdsgiver stå som ejer af nummeret, og det er også virksomhedens telefoniansvarlige der skal skrive under på fuldmagten.
CVR nummer – Dette felt skal kun udfyldes hvis ejeren af nummeret er en virksomhed.
Fuldmagtsdokument vil blive sendt til – mailadressen til brugeren som skal oprettes, er udfyldt som default (kan dog rettes til en anden mailadresse). Derudover kan du tilføje en ekstra mailadresse, hvis der skulle være nogle andre som også skal modtage fuldmagten.
Adresse oplysninger – I disse felter skal noteres adressen på virksomheden eller privatpersonen, som ejer nummeret i dag.
Når du har udfyldt formularen, skal du klikke på ”Send fuldmagtsdokument”, for at komme til næste skridt i oprettelsesprocessen.
Vælg abonnement
Abonnement – Skriv det mobil abonnement som skal tilknyttes nummeret, samt hvilket netværk nummeret skal flyttes til (hvis dette ikke automatisk vælges udfra hvilket abonnement man har valgt).
Datadelingskort – Du har her mulighed for at sætte flueben i feltet ”Datadelingskort”, og der vil blive fremsendt et ekstra simkort til brugeren, som kan bruge af den datamængde der er på mobilabonnementet.
Har allerede simkort liggende – Har I ubrugte simkort liggende, så kan i med fordel sætte flueben i ”Har allerede simkort liggende”, og I får hermed mulighed for at indtaste simkort nummer på et af jeres simkort, og skal ikke vente på posten.
Adresse
Har du ikke simkort liggende, bliver du bedt - i sidste vindue - om at oplyse hvilken adresse den nye/de nye simkort skal sendes til.
Samt skal man oplyse hvornår det nye abonnement skal aktiveres (hvis det ikke er nummerportering).
Man kan evt. notere noter, som kunne være vigtig information til vores kundeservice ifm. med oprettelsen af den nye bruger.
For at tilføje/slette leveringsadresser til adres-kartoteket : se denne artikel
Tryk på ”Bestil ny bruger” knappen når du er færdig.
Vores kundeservice vil oprette brugeren, samt bestille evt. nummerportering hurtigst muligt.
Kommentarer
0 kommentarer
Artiklen er lukket for kommentarer.