I denne artikel:
En fremmed mobiltelefon er en mobiltelefon med en anden telefoni-udbyder end Dstny.
Funktionaliteten fremmede mobiler anvendes i de tilfælde, hvor en kundes mobilnumre er i binding hos nuværende udbyder, eller hvor brugeren af dækningsmæssige årsager, ønsker et mobilnetværk som Dstny ikke er integreret med.
Med en Fremmed Mobil kan man:
- Installere Dstny´s mobil app
- Se kontakter i mobil appen
- Logge ind i ACD-grupper (ringegrupper)*
*Når en fremmed mobil skal deltage som agent i en ACD-gruppe, skal følgende sættes op på
telefonen, sådan at kald ikke går til agentens egen telefonsvarer:
o Deaktivering af Banke-på/Opkald venter, sådan at telefonsvaren ikke besvarer kaldet ved optaget
o Deaktivering af telefonsvarer, alternativt sættes tiden op sådan at kald først går til telefonsvaren
efter længst mulig tid
o Deaktivering af friendtones
Begrænsninger ved Fremmede Mobiler:
- Viderestilling eller omstilling af opkald til kollegaer (heller ikke via Connect 3.0 mobil app)
- Visning af et andet nummer end eget mobilnummer ved udgående kald fra mobiltelefonen
(dette kræver at der ringes via Connect 3.0 Mobil app med tilbagekald aktiveret, hvis andet nummer ønskes vist) - Visning af presence status (Ledig/optaget). Er kun muligt hvis:
o Der er købt et 3PRO 5G Mobil Tale eller Telenor BusinessGo Fri Tale abonnement hos Dstny
o Der er tilkøbt produktet "Fremmede mobiler" og mobilnummeret ligger på en erhvervsaftale
hos TDC, Telenor, Telia eller 3, samt et af nedenstående produkter er tilkøbt:
- TDC - Flex Connect
- Telenor - Statusplan version 2 (Statusplan version 1 er ikke kompatibel med løsningen)
- Telia - Allbizz Status
- 3 - 3Kontakt Partner - Ikke muligt at besvare mobil kald på softphone, alle direkte kald går til mobiltelefonen
For ikke-Dstny mobilabonnementer (altså gensalgs- eller eksterne mobilnumre) gælder følgende i forhold til kaldshåndtering:
Opkald til nummeret…:
o …fra en anden udbyder end Dstny, har ikke noget med Dstny at gøre. Den ringer blot på mobilen og
går evt. på telefonsvarer hos udbyderen (bemærk at det ikke er Dstnys telefonsvarer i dette scenarie).
Optaget-status, optagelse og andre Connect 3.0 features virker ikke.
o …fra Dstny-telefoner følger kaldsreglerne implementeret i Connect 3.0, herunder også Connect 3.0
telefonsvarer – Optaget-status, optagelse og andre Connect 3.0 features virker.
Hvis der både er telefonsvarer på udbyderens net og i Connect 3.0, vil den telefonsvarer der aktiveres
først, overtage opkaldet.
Opkald fra nummeret…:
o …via GSM (ikke via Dstny´s app), til et andet fremmed nummer, håndteres helt uden om Connect 3.0.
Dvs. nummerpræsentation mm. træder ikke i kraft i Connect 3.0.
Optaget-status, optagelse og andre Connect 3.0 features virker ikke.
o …til et Dstny-nummer, bliver håndteret af Connect 3.0, så kaldsregler bliver fulgt på samme vilkår som
hvis det var en bordtelefon/softphone mm. Optaget-status, optagelse og andre Connect 3.0 features
virker.
o …via mobil-APP’en håndteres af Connect 3.0, ligesom alle andre telefoner/softphone mv. Optaget-
status, optagelse og andre Connect 3.0 features virker.
Ovenstående betyder derfor, at alt efter om der ringes til eller fra nummeret via Connect 3.0, mobil app’en eller GSM, vil oplevelsen være forskellig for opkalder/modtager, alt efter opsætningen.
Ligesom features så som optaget-status, optagelse, lokalnumre, featurekoder, mm. kun virker i nogle kaldscenarier.
Telefonsvarer: Hvis telefonen er med i en kø, frarådes det at telefonsvareren på udbyderens netværk er slået fra. Hvis den er slået til, risikerer telefonsvareren at besvare kaldene fra køen!
Kommentarer
0 kommentarer
Artiklen er lukket for kommentarer.