I denne artikel:
Der kan være mange årsager til, at du ikke kan benytte dig af data i udlandet. Vi har lavet en tjekliste, som du kan gå igennem for at sikre dig, at alt er sat korrekt op.
Følg nedenstående trin kronologisk:
1. Bekræft, at Roaming blokeret er slået fra på din brugerprofil på my.dstny.dk.
Hvis roaming blokeret er slået til (ja) på dit mobilabonnement, vil du ikke kunne forbinde til et mobilnetværk i udlandet og derfor ikke modtage data. Du vil heller ikke kunne modtage SMS om dataforbrug i lande udenfor EU.
Du skal kontakte den telefoniansvarlige i virksomheden, som kan fjerne blokering af roaming.
2. Bekræft, at dataroaming er slået til på din mobiltelefon.
iOS:
1. Åbn Indstillinger
2. Vælg Mobilnetværk
3. Vælg Indstillinger til data
4. Slå Dataroaming til
Android:
1. Åbn Indstillinger
2. Vælg Mobilnetværk
3. Slå Dataroaming til
3. Vælg mobilnetværk manuelt.
Nogle gange kan det hjælpe at vælge et andet mobilnetværk end det, mobiltelefonen automatisk valgte, da du landede i udlandet. Vælg derfor et andet mobilnetværk for at se, om det ikke giver dig adgang til data.
iOS:
1. Åbn Indstillinger
2. Vælg Mobilnetværk
3. Vælg Valg af netværk
4. Slå Automatisk fra
5. Vælg et andet netværk end det, der er valgt
Android:
1. Åbn Indstillinger
2. Vælg Mobilnetværk
3. Vælg Teleselskab
4. Slå Automatisk valg fra
5. Vælg et andet netværk end det, der er valgt
Hvis du har fuldført ovenstående trin korrekt, men stadig ikke har data, skal du kontakte den telefoniansvarlige i virksomheden.
Kommentarer
0 kommentarer
Artiklen er lukket for kommentarer.