I denne artikel:
Hvad er et eSIM?
Et eSIM er et digitalt SIM-kort, I kan hente ned til jeres mobiler via en QR-kode.
Hvorfor eSIM?
I modsætning til et traditionelt SIM-kort er eSIM en permanent chip, der sidder i mobilen. Via en QR-kode henter du data ned på eSIM-kortet fra serveren i stedet for at skifte det fysisk. Det gør det nemmere at tage et nyt SIM-kort i brug.
eSIM kan kombineres med det traditionelle SIM-kort, hvilket gør det muligt at have to numre på samme mobil. Dermed kan du fx slippe for at gå rundt med f.eks. både arbejds- og privattelefon.
Hvad er fordelene ved at gå over til eSIM?
- Du skal ikke åbne telefonen og montere et simkort, men bare scanne en QR-kode, derefter har du eSIM
- Det er ikke længere muligt at miste dit simkort eller komme til at smide det væk ved en fejl
- Der kan være flere abonnementer på én telefon, så du opnår enklere administration
- Du behøver ikke længere have flere mobiler, hvis du har separate abonnementer til job, privat, fritid og foreninger
- Bestil eSIM via selvbetjening my.dstny.dk, får du eSIM med det samme og skal ikke vente på posten
- Dit eSIM er klar til aktivering, så snart du bestiller QR-koden. Du scanner QR-kode med mobiltelefonens kamera, og så er du i gang
- Du er på forkant med den teknologiske udvikling, fordi flere af fremtidens telefoner slet ikke har mulighed for at bruge et fysisk simkort
Sådan bestiller du eSIM
Du kan bestille en ændring af dit fysiske simkort til et eSIM i vores selvbetjening my.dstny.dk .
På Brugerprofil siden, skal du vælge det nummer som du vil skifte til eSIM. Følg derefter anvisningerne. Du kan benytte dit eSIM med det samme.
Er du administrator findes vejledning her.
Har du ikke adgang til myDstny, skal du kontakte din telefoniansvarlige i virksomheden.
Jeg har fået ny telefon, hvor jeg skal bruge eSIM. Hvad gør jeg?
Du skal bestille et nyt eSIM på vores selvbetjening my.dstny.dk, som du får med det samme efter bestilling i form af QR-kode. Herefter skal du installere dit nye eSIM på din ny telefon.
Kan jeg bruge eSIM fra Dstny til mit Smart Watch?
Ja. Vi tilbyder både eSIM til AppleWatch og Samsung Watch. Bestilling af eSIM til SmartWatch kræver forud indgået aftale med virksomhedens telefoniansvarlige herom.
Disse eSIM skal bestilles direkte via din mobiltelefon,
FAQ til Smart Watch findes her.
Hvilke telefoner understøtter eSIM?
- iPhone : fra iPhone XR/XS og XS max serien
- Samsung : fra Galaxy S20 serien, Note S20 serien og Flip/Fold serien.
- iPad: Pro 11" (fra 1. gen), Pro 12.9" (fra 3. gen), Air (fra 3. gen), iPad (fra 7. gen), Mini (fra 5. gen)
Android: Skal køre på Android 6.0 eller nyere. Det skyldes, at styresystem skal understøtte den teknologi, der får eSIM til at fungere.
Hvordan aktiverer jeg eSIM?
Du skal aktivere dit eSIM via my.dstny.dk.
Være opmærksom på, at du skal have internetforbindelse på din telefon enten via et andet simkort eller via wi-fi for at kunne aktivere dit eSIM. Det er også vigtigt at styresystem (OS) er opdateret til den nyeste version, inden du bestiller eSIM.
På din Brugerprofil side kan du skifte simkort. Her kan du vælge om du vil skifte til et fysisk simkort eller et eSIM. Hvis du har valgt fysisk simkort, skal du oplyse simkort nummeret. Hvis du har valgt eSIM, får du vist en QR-kode.
Brug dit kamera på din mobil til at scanne QR-koden for at installere/aktivere dit eSIM.
Følg derefter opsætningen på din telefon.
Ved brug af flere mobilabonnementer på 1 mobiltelefon
Når eSIM-profilen er downloadet, kan du vælge at bruge eSIM som din standardlinje eller som en sekundær linje ved siden af dit fysiske SIM-kord.
Hvad koster det at få eSIM?
Det koster kr. 25,00 at skifte til eSIM.
Kan eSIM også bruges som datadelingskort?
Nej, det kan man desværre ikke.
Kan jeg nøjes med at have et eSIM på telefonen uden et fysik simkort?
Ja, du kan godt nøjes med at have et eSIM på din telefon.
Skal begge abonnementer på telefonen være fra samme mobiloperatør?
Nej, abonnementerne er uafhængige af hinanden og kan derfor godt være fra forskellige operatør.
Hvordan fjerner jeg mit eSIM fra telefonen?
iPhone:
Gå til "Indstillinger".
Tryk på enten "Mobilnetværk" eller "Mobildata". Tryk på det abonnement, du vil slette.
Vælg "fjern mobilabonnement" og derefter tryk på "Intet SIMkort" og herefter "Opdater kontakter".
Samsung:
Gå ind på "Indstillinger". Gå til "Forbindelse" og derefter til "administration af simkort".
Under "eSimkort" trykker du på det abonnement du vil fjerne og klik på "Fjern".
BEMÆRK: du fjerner kun dit eSIM, du opsiger ikke dit abonnement hos Dstny.
Denne handling kan ikke fortrydes. Hvis du har fjernet eSIM fra din telefon, kan du kun få eSIM igen ved at bestille og scanne en ny QR-kode. Hvis du blot vil undgå at modtage opkald via dit nummer i en periode, skal du deaktivere dit eSIM i stedet.
Hvordan slår jeg mit eSIM til og fra?
iPhone:
Gå til "Indstillinger" > Tryk enten på "Mobilnetværk" > Tryk på det pågældende mobilabonnement under "Mobilabonnementer" > Slå mobilabonnement til/fra.
Samsung:
Gå til "Indstillinger" > Gå til "Forbindelse" > Gå til "Administration af simkort" > Tryk på det pågældende mobilabonnement under "eSimkort" > Slå mobilabonnement til/fra.
BEMÆRK: at du kun deaktiverer dit eSIM i telefonen, når du slår det fra og derfor ikke opsiger dit abonnement hos Dstny.
Jeg har eSIM i forvejen og har købt en ny telefon
Du skal bestille et nyt eSIM på vores selvbetjning my.dstny.dk via en kortudskiftning. På Brugerprofil siden vælger du "SKIFT SIMKORT" og vælg eSIM og følger anvisninger derefter.
Kan jeg have 2 aktive eSIM på samme tid?
Du kan kun have 1 aktivt eSIM på din telefon ad gange. Men du kan have flere inaktive eSIM installeret samtidig, samt et fysik simkort. Tjek, hvor mange eSIM din telefon eller tablet kan have på producentens hjemmeside.
Hvor mange eSIM kan jeg have på min telefon?
Det afhænger af din telefon. F.eks. på iPhone kan du have op til 5 eSIM installeret, mens du på en Samsung kan have mindst op til 11 eSIM installeret. Men man kan kun have 1 aktivt eSIM ad gangen.
Hvad sker der med mit eSIM, hvis jeg nulstiller min iPhone?
Når du har nulstillet din telefon, kan du vælge, om du vil slette dit eSIM eller ej. Denne handling kan ikke fortrydes. Hvis du har slettet eSIM fra din iPhone, kan du få eSIM på din iPhone igen ved at bestille et nyt eSIM på my.dstny.dk.
Hvis du vælger ”Slet alt, og behold mobilabonnementer”, beholder du dit eSIM og vil blive bedt om at indtaste din pinkode til dit eSIM, når telefonen er nulstillet og genstartet.
Mit abonnement med eSIM er blevet opsagt ved en fejl. Kan det blive aktiveret igen?
Ja, hvis du ikke har slettet eSIM i telefonen, kan abonnementet genoprettes indenfor 30 dage på samme eSIM.
Hvordan reinsallerer jeg mit eSIM?
Det kan ikke lade sig gøre. Dit eSIM kan kun benyttes én gang. Derfor skal du bestille et nyt eSIM ved at kontakte din telefoniansvarlige eller ved at logge på my.dstny.dk og bestille et nyt eSIM. Herefter skal du aktivere din nye QR-kode på din telefon igen.
Kan den samme QR-kode bruges i flere telefoner?
Nej, QR-koden kan kun benyttes 1 gang. Hvis du får en ny telefon, skal du have et nyt eSIM.
Hvordan genåbner jeg mit eSIM, efter det er blevet spærret?
Det kan ikke lade sig gøre. Dit eSIM kan kun benyttes én gang. Derfor skal du bestille et nyt eSIM ved at kontakte din telefoniansvarlige eller ved at logge på my.dstny.dk og bestille et nyt eSIM. Herefter skal du aktivere din nye QR-kode på din telefon igen.
Hvordan finder jeg IMEI-nummeret til mit eSIM?
Det kan findes i din telefon eller tablets "Indstillinger". Check evt. producentens hjemmeside.
Du kan også få vist IMEI-nummeret på din telefon eller tablet ved at indtaste kode *#06# på telefonens tastatur (som hvis du vil lave et opkald).
Min telefon med eSIM er blevet stjålet. Hvad gør jeg?
Hvis du har mistet din telefon, kan du spærre den via my.dstny.dk eller ved at ringe til vores kundeservice på 8888 7777, så den ikke misbruges. Du hæfter for al trafik indtil det øjeblik, du spærrer dit eSIM. Du betaler stadig abonnement, selvom dit eSIM er spærret.
Husk at anmelde tyveriet til politiet og til dit forsikringsselskab. Du kan få politiet til at spærre din mobiltelefon i et særligt register. Til det skal du bruge IMEI-nummeret på din mobiltelefon.
Findes der også et ICC-nummer på mit eSIM?
Ja. der er et ICC-nummer til dit eSIM. Det kan findes på my.dstny.dk på din Bruger Profil, eller du kan finde det i din telefon eller tablets indstillinger. Check evt. producentens hjemmeside.
Mest forekommende udfordringer med eSIM på Android?
Et af de almindelige problemer, som brugere kan opleve med eSIM på Android-enheder, er vanskeligheder med at aktivere eller installere eSIM-kortet. Dette kan skyldes forskellige årsager, såsom inkompatibel enhedssoftware eller forkerte netværksindstillinger. For at fejlsøge dette problem anbefales det at sikre, at din Android-enhed understøtter eSIM-teknologi. Du kan kontrollere dette ved at gå til enhedsindstillingerne, navigere til sektionen Netværk & Internet og se efter eSIM-muligheden. Hvis muligheden ikke er tilgængelig, betyder det, at din enhed ikke understøtter eSIM.
Et andet problem, som brugere kan støde på, er forbindelsesproblemer med eSIM. Dette kan vise sig som intermitterende netværkssignal eller fuldstændigt tab af signal. For at løse dette problem er det vigtigt at sikre, at din enhed er korrekt forbundet til et kompatibelt mobilnetværk. Du kan gøre dette ved at gå til enhedsindstillingerne, vælge Netværk & Internet-muligheden og vælge eSIM-indstillingerne. Derfra kan du vælge den ønskede mobilnetværksudbyder og forsøge at oprette forbindelse til den. Hvis problemet fortsætter, anbefales det at genstarte enheden eller kontakte Dstny Teknisk support for yderligere assistance.
Kommentarer
0 kommentarer
Artiklen er lukket for kommentarer.